8 feb 2014

Curs descoberta del vol biplaça en paramotor.


Com ja haureu vist, el calendari d'aquest any ve ple de noves propostes, una d'elles és aquesta iniciativa que hem decidit tirar endavant, veient la inquietud i l'interés que alguns de vosaltres heu mostrat pel vol biplaça. 

Poder volar amb els nostres familiars i amics és la cosa més màgica que existeix, fer-los partíceps de les nostres emocions, compartir els nostres sentiments, que descobreixin una nova perspectiva del paissatge, veure les coses des de dalt, fer-los volar! 

Per arribar a això necessitem adaptar la nostra tècnica monoplaça, i és per això que us oferim aquest nou curs, un monogràfic sobre l'enlairament biplaça, un tast perquè pugueu valorar si us veieu capaços, si us ve de gust i si realment voleu completar més endavant un curs de vol biplaça en paramotor.

Curs destinat a: tots aquells als que us interessa, a curt, mig o llarg termini, aprendre a volar en paramotor biplaça.


Requisits: experiència important com a pilots de paramotor (títol de pilot de paramotor o més de 200 vols realitzats). 

Material necessari: paramotor propi, vela biplaça de l'escola.

Objectiu: la realització d'un vol d'alçada amb la vela biplaça, sense passatger.

Què treballarem? L’inflat i l'estabilització de la vela biplaça, punts claus per un enlairament d'èxit. Prendrem consciència de la dificultat que comporta el situar damunt nostre una vela de més de 40 metres quadrats. Buscarem la situació de mínim estrés possible en l’aprenentatge de la primera tècnica que necessitarem conèixer: l’inflat de la vela biplaça amb l’ajuda del gas motor. 

Quan? Dissabte 15/02/14 o diumenge 16/02/14, de 15:30 a 19:30.

Preu: 60 € socis - 80 € no socis. Màxim 2 persones per dia.

Impartit per: Armand Rubiella. Tècnic Esportiu, Instructor de Parapent i Paramotor, Instructor de la British Microlight Aircraft Association. Primer pilot biplaça professional d'Espanya, durant 18 anys dedicat en exclusiva a aquesta disciplina amb la seva empresa Parapent X Dos, a Castejón de Sos a l'estiu i Baquèira Beret a l'hivern. Més de 5.000 passatgers.

Què significa aprendre a volar en paramotor biplaça?

A nivell tècnic: variacions importants en el gest d’inflat, estabilització i acceleració. Des de la forma d’inflar amb i sense vent, fins a la manera de córrer amb una persona al davant, que primer haurem d’aprendre a lligar segons uns punts d’ancoratge variables.

- A nivell de material: diferents talles de vela, diferents sistemes d’ancoratge del passatger, reconèixer el que ens va millor a les nostres característiques com a pilots (alçada, pes, hàbits, experiència, llocs on pretenem volar més assíduament, espais dels que disposem, etc).

A nivell de tàctica de vol i protocols de seguretat: necessitarem adequar el pla de vol des del primer segon. L’enlairament sempre serà llarg, la cursa ràpida i el guany d’alçada lent. Si a més portem un motor pesat, ens haurem d’habituar a la seva incomoditat però també al seu comportament de gas, empenta, par motor, etc. Planificarem diferent l’aterratge, en funció del pes del passatger i la quantitat i qualitat del vent, i haurem de tenir molt en compte que els gradients forts són els pitjors enemics del vol biplaça en paramotor.

- A nivell psicològic: haurem d'aprendre a comunicar-nos amb el passatger amb eficàcia, per tal d'obtenir d'ell el millor comportament possible. Haurem de controlar la pressió psicològica d’un enlairament on les dIficultats petites es tornen grans i on el pilot rep totes les mirades dels espectadors. 

Us hi esperem!

No hay comentarios: