Ens trobarem dissabte a les 09.00am a l’Hostal Cap del Pla, aquest local està situat a un costat de la gran esplanada que ens servirà d’enlairament (un antic camp d'aviació republicà). Us recomano que localitzeu l’indret al Google Earth, busqueu la visió obliqua i accioneu la vista en relleu... us començareu a fer una idea de la bellesa del lloc. De seguida us adonareu que aquests plans són com un portavions al mig d’un mar de bosc. No us espanteu, hi ha camps alternatius a dojo, grans i oberts. Però sí que hem de tenir la idea clara de que la nostra ruta lògica va cap al Sud. Anar cap al Nord és endinsar-nos sobre un oceà d’arbres on difícilment trobarem algun petit replà en cas d’aterrar per una imprevista parada de motor. Està clar... teniu raó... és molt difícil que això succeeixi, però l’exposició del terreny recomana no endinsar-nos sobre aquesta zona. Només ho podran fer pilots amb les idees moooolt clares.
En quant ens enlairem descobrirem de seguida el pre-Pirineu, amb el Port del Compte al primer terme. La visió és impressionant i ens demana l’apropament. Hem posat una balisa anomenada “Limit4kma2000”. Vol dir que si ens enfilem fins els 2.000 metres QNH (s.n.d.m.) podrem apropar-nos fins a la vertical d’aquesta posició conservant el con de seguretat amb el camp d’aterratge. Si complim amb l’alçada sobre aquesta posició estarem a 1.000 metres sobre el camp i a 4.000 en línia recta. Planeig 4 assegurat per a tots els nostres parapents. Cura!!! qui no tingui instruments, o els porti per fer bonic, que no avanci ni un metre cap al Nord, no val la pena arriscar-se a estar volant en una posició inesperada, fora del con de seguretat.
Cap al sud ens espera la plana de Solsona amb una bellesa molt particular. El castell de Lladurs i el Castellvell de Solsona no us defraudaran i podrem baixar relativament a gaudir de la seva visió aèria. La seguretat ens la garanteix un munt de camps oberts a l’aterratge. Atenció pels més novells, no podrà apropar-se al relleu el pilot que no tingui molt clara la situació del barlovent i el sotavent aerològic. Qui tingui el més petit dubte s’haurà de mantenir sempre a 100 metres com a mínim del relleu més alt del terreny que sobrevoli. Vital!!!
Desprès de Castellvell anirem cap al Pantà de Sant Ponç sobre el riu Cardener. Agafarem alçada i evitarem la vertical de l’aigua per fugir de la seva descendència.
Tornant cap al camp d’enlairament serà el moment d’anar agafant alçada i, insisteixo, només qui tingueu instruments “llegibles” a bord, un cop agafeu els 2.000 metres us podreu endinçar fins a la baliça “límit”.
Els acompanyants tindràn el Castellvell de Solsona a 8 Km, val la pena fer-li una visita si us ve de gust!
Com sempre, els pilots que vulgueu venir aviseu-nos i us enviarem les balises per mail.
Esperem que la meteo es porti bé. Salutacions a tots!
Armand
Hostal Cap del Pla
2 comentarios:
CON LA SUERTE QUE ARRASTRO YO SEGURO K AMI SE ME PARA EL MOTOR JAJJAJA (LE PRENDO FUEGO) YO SI K ASISTIRE,SALUDOS A TODOS.
perdon¡¡¡ soy david lopez
Publicar un comentario