16 ene 2009

SORTIDA PER LES COSTES DEL MARESME

Us adjuntem informació detallada de la primera sortida de vol d’aquest any, el proper dissabte 17 de gener al Maresme.

Us hi esperem!

Montse Crous

Club Paramotor Barcelona

Trav. de les Corts 161 1-E

08028 Barcelona

Tel: 93 490 33 43

Mail: club@paramotor-barcelona.com




Nivell de la sortida:Apta per a tots els nivells de vol.
Preu:Sortida gratuïta per als socis del Club Paramotor Barcelona.
Data: Dissabte 17 de gener.
Punt de trobada:Platja de Malgrat de Mar, davant el Càmping Marblau.
Al final d’aquest escrit trobareu unes fotos del Google Earth per arribar-hi. Fotos 1, 2 i 3.
Hora de trobada: 11:00 am (sortida perfecte per a qui no li agradi matinar).
Horari de la sortida:
11:00 Trobada
11:30 Breefing per decidir la ruta i l’hora d’enlairament.

Atenció!
Aquest escrit porta temps fer-lo. Per saber si l’heu llegit de dalt a baix, haureu de respondre una pregunta que trobareu en qualsevol moment de l’escrit. Atentsssss :-)

A tenir en compte:
L’espai que utilitzarem per enlairar-nos pertany, com totes les platges, al Ministeri de Foment, Secció Costes. Per tant, no podem tenir un permís escrit que ens autoritzi a utilitzar-lo. No hi ha hagut mai cap problema seriós, però sí hi ha hagut tocs d’atenció. Per això cal ser conscients de vàries coses:
1- Molt especialment quan volem en un grup nombrós és vital seguir amb severitat la normativa per tal d’evitar la més petita possibilitat de molestar a algun vianant, usuari de la platja o observador des del terra.
2- En quant ens enlairem hem de seguir una ruta i de cap manera ens podrem quedar sobrevolant la zona, ni a alta ni a baixa alçada.
3- Qui vulgui esperar a algú ho haurà de fer a una alçada entre 200 i 300 metres del terra, a la vertical de l’aigua (mai sobre terra) i dins un àrea que anomenarem “zona d’espera” i que acordarem al breefing previ al primer enlairament.
4- Mai volarem a menys de 150 metres del terra i només tindrem la referència del nostre altímetre. Si algú vola per sota dels 150 metres ho farà sota la seva responsabilitat i no podem fer el mateix que ell sota cap concepte.
Si no respectem aquestes regles (recordem que són les que ens dicta la llei), tot i que és molt difícil que algú ens denunciï, estarem augmentant de forma imprevisible la problemàtica del vol de platja, de manera que els més afectats seran els companys que habitualment volen per la zona.
AJUDEM-LOS A CONSERVAR LA ZONA PRACTICANT UN VOL CÍVIC DINS DEL QUE ENS MANA LA LLEI !!!
Recomanacions:
-Material: La utilització d’una armilla salvavides, d’obertura automàtica, en perfecte estat de conservació i com a mínim de 150N de flotabilitat, és la única garantia de sortir de l’aigua en cas d’una aterrada imprevista al mar. NO HO OBLIDEU!
-Geografia: Al Google Earth podreu estudiar el recorregut nord i sud. Cap al nord, mesureu i memoritzeu les distancies entre cales de sorra i penya-segats de roca per preveure l’alçada de vol que necessitarem per passar d’una cala a una altra sense sortir del con de seguretat en cas de tenir una aturada de motor. Veure Foto 4.
-Meteorologia a 13/01/09: De moment la previsió ens dona una màxima de 13 km/h de llevant i una probabilitat de pluja del 4%. Molt bona previsió dons, de moment.
Ruta, dos opcions:
-Ruta Nord: cap al nord - Costa Brava si hi ha vent de nord.
- Ruta Sud: cap al sud - Maresme si el vent ens ve de sud.
En funció de les previsions i del vent que ens trobem in situ, decidirem fins a on ens plantegem volar en un sentit o un altre, tenint en compte si voleu veles de perfil réflex o clàssic.
A la ruta sud, us aconsello dur o fer-vos un mapa per saber quin poble esteu sobrevolant en tot moment. Per tal de facilitar informació de la posició és vital saber una dada com la posició sobre el mapa. Veieu les referències dels ports de Llavaneres (Balís) i Arenys de Mar.



Si heu llegit fins aquí, haureu trobat la pregunta...
Les fotografies són per ajudar-vos. Per donar-vos pistes. Per situar-vos i perqué us estudieu el vol. No us ho donarem tot fet...
Si estudieu el vol, el disfrutareu encara més.

Si no teniu el Google Earth us es el podeu descarregar aquí.
Vinga, a estudiar, que ja queda poc...

Com veieu, al bloc, falten fotos. Per tant hem decidit organitzar un petit concurs de fotografia. Dos categories. Voladors i acompanyants.
Premi:
Un magnífic clauer PARAMOTOR CLUB BARCELONA.

Ens veiem aviat!!!!

1 comentario:

Unknown dijo...

RESPOSTA A LA PREGUNTA OCULTA: Ai ai ai ai aiiiiiiiii. Tots menys en Jordi Ribera heu contestat que la resposta correcte és 226 metres. Ai ai ai ai aiiiiiiiiiii. Haurem de vendre banyadors perquè tots anireu a l'aigua...
I el temps de reacció davant una parada? Aquest temps existeix i tots en tenim un de diferent. Desprès de tenir la parada, acceptem que 10 segons són suficients per prendre la decisió d'anar endavant o enrere per iniciar el planeig a terreny aterrable. Contem que a frens lliures (que és el règim de fre més probable que duríem quan fem ruta), la nostra tassa de caiguda és propera a 3 m/s. Necessitem per tant 30 metres extres per no apurar els protocols de seguretat que ens han d’assegurar una arribada a terreny segur sense problemes.
S’accepten opinions al respecte, però qualsevol raonament que no estigui d’acord amb aquest escrit,... que prepari el banyador ;-)
Salutacions i bons i segurs vols a tots,
Armand Rubiella